Explore the blog
Monday, August 1, 2011

Nostalgia Ramadhan



Masuk bulan Ramadhan nie, terus aku teringat memori2 daun pisang time2 skolah dulu... Aku ada sorang kawan yan terlampau baiknya... Alhamdulillah ukhuwah tu berterusan sampai sekarang... Sampaikan nak menjelang Ramadhan semalam, dia kirimkan aku stok2 makanan, banyak pulak tu... dengan Nesvitanya laa & so on... Mungkin susah kot nak terima perpisahan nie... Almaklumlah, selama nie nak 5 tahun kot selalu sekali ngan dia... Alih2 tahun nie, aku tercampak kat Nilai, dia kat PJ. Tapi, dia bersusah payah kirim makanan  untuk aku... 

Pernah sekali tu masa form 2 kot, ktitorang tak tido malam sebab nak tunggu pokok sujud masa bulan Ramadhan... Almaklumlah, pokok sujud petanda lailatulqadr... lastly, sama2 fell asleep... Nak dijadikan cerita lak... Memang malam tu betul2 lailatulqadr... Melepas..... haha..

Time form 5 yang paling best kot... Dengan penuh syahdunya, kitorang duduk2 kat bawah layaran bintang2... dah la masa tu banyak gila kot bintang & talked our past years... Macam kapel la pulak... Takpe, tak dosa sebab both same gender... (:

Yerp, ukhuwah sangat indah & alhamdulillah ukhuwah tu masih berkekalan... Thanks a lot Nani... (:

Sempena Ramadhan nie... Sama2 lah kita mengislahkan diri pada bulan yang penuh berkat nie dan sama2lah kita cuba mengistiqamahkan diri untuk terus mengislahkan diri kelak berakhir bulan Ramadhan nanti... Ramadhan bukannya untuk puasa je tapi merangkumi semua aspek ibadah... Wallahu'alam...


P/s: Doakan aku... Exam satarting this week lorh... Ada la hikmah duk wat bulan nie... At least, takdelah nak bahagi masa ngan makan... =.=''

Whould you like to comment?

  1. mmg best klu ada shbt sejati..

    jgn sedih ye.. org kata, makin jauh dr mata, makin dekat di hati.. hikhikhik~

    ohhh~ tetibe rindu nk sambut ramadhan kt usim.. dah 3 tahun smbut kt perantauan~~ ^_^

    ReplyDelete
  2. selamat berpuasa di perantauan. good luck dear :D

    ReplyDelete
  3. ramai orang punya memori masa ramadhan.tapi tak ramai yang mampu menyimpannya.macam aku.ada memori yang aku sendiri tak mau ingat.pedih.

    ReplyDelete
  4. aku suke..kawan kaw..haha..semoga Allah memberkati kalian

    ReplyDelete
  5. mungkin tiada pengganti sebaik dia

    mungkin ada pengganti yang lebih baik darinya

    mungkin tiada langsung

    ReplyDelete
  6. @Kak Keen:
    ^_^
    alhamdulillah ukhuwah tu sampai sekarang... a'ah... sambut ramadhan kat sini best... meriah sangat... akak datang la ble ada masa... ramai je senior2 dtg... :)


    @kak ainon:
    tq :)
    salam ramadhan gak...


    @ghost writer:
    kenapa ghost? adakah sangat mendukacitakan?


    @qaseh:
    thanks :)


    @farahdya:
    trimas... insyaAllah... ^^


    @DuaniakuAbstrak:
    mungkin....? tapi everything is possible rite? :|

    ReplyDelete