Explore the blog
Monday, July 25, 2011

Penjelmaan

Assalamualaikum w.b.t...

Post ni agak personal sikit... Maaf kalau bosan...

I wanna be like a butterfly....


Aku rasa sejak akhir2 ni blog aku agak sastera sikit... Ada orang habaq kat aku yang aku punya penulisan dah ala2 nak tulis buku antologi KOMSAS for students sekolah menengah.., =.=''
Almaklumlah... aku just nak mantapkan bahasa melayu kot... Aku sekarang dah tak belajar bahasa Melayu formal... Kat kampus, kitorang just guna 2 bahasa utama; bahasa Inggeris & bahasa Arab... tapi aku pandai je cakap bahasa Melayu pasar... Bahasa pasar aku memang undeniable la tip top nya... 


Yerp, it's been almost 2 months kat sini... Alhamdulillah aku dah mampu adapt diriku dengan suasana kat USIM even banyak sangat kot assignment... Sampai tak cukup tanah aku duduk... Mid-term pon next  week... Gasak la kau... Belasah je laa... Pesanan untuk diri sendiri: Jangan wat last minute preparation.. Banyak nak kena ingat tu... Madkhal, Mabadi', Quran & Hadith, Law & so on.... Haihhh.... I wish I were a computer...  Save la segala inputs even sebagai draft... @_@


Then, banyak sangat kot insiden yang berlaku... Klaka bangat sih... Ada ke patut berlaku pergaduhan antara laki & pompuan semata-mata nak divide group... Mogok la & macam2... Ni la orang cakap, maturity tu kurenggg.... Almaklumlah dari sekolah transfer to another phase of life which is fasa universiti... Kematangan sangat penting... Ye dak? Eh, tak lama dah nak masuk Ramadhan... Rindukan kedatangan Ramadhan....



p/s: Aku saja termengarut kat sini sebab aku rasa dah agak lama aku tak buka blog nie sebab lambakan assignments... 




Whould you like to comment?

  1. @Aiman Kamal:
    weyo? (bahasa korea bermaksud why?)

    =.=''


    @Encik Psychopath:
    mungkin?

    ReplyDelete
  2. tapi bukan selama nih kita bercakap bahasa melayu pasar ker...hihi

    ReplyDelete
  3. haha....
    ngarot la angah nie....
    jadi rerama bt ape??

    ReplyDelete
  4. lelaki yg gaduh dgn pmpn tu mmg sungguh x matang.. hehe..

    ReplyDelete
  5. @ghost writer:
    haha... ye la.. tapi ada certain orang dia sound silly bila cakap malay... :P


    @BIGBoo:
    atoii.. siapakah anda? =.=''
    rama2 bebas & lawa... hehe


    @Heidi Shafiq:
    hehe.. tu le pasal tapi takdelah sampai tahap teruk kebabom...

    ReplyDelete
  6. bukan malu beb..tapi spesis tak sedar diri.

    ReplyDelete
  7. @ghost writer:
    agak ar... bahasa melayu kan kolot kata mereka... nak banggakan bahasa asing...

    ReplyDelete
  8. erkkk..?? bukn kos syariah and law tu kos sasterA ke?? tu pasal ayat berbunga2.. hihihi~ ^_^

    ReplyDelete