Explore the blog
Friday, July 15, 2011

Bunga yang kian mekar...

"The flower that blooms in adversity is the most rare and beautiful of all..."

Teringat masa zaman kala muda, fikiran yang berada di benakku pada zaman2 berikut:

  1. Zaman kanak-kanak: Aku kagum dengan mereka yang memakai seragam sekolah beserta kain berwarna biru gelap. Membawa beg tarik & bermain bersama teman-teman. Kukira diriku akan menjadi matang kelak.
  2. Zaman sekolah rendah: Aku kagum dengan mereka yang memakai seragam sekolah beserta kain biru cerah & membawa fail & buku2 di tangan. Sangat mengujakan diriku untuk memasuki zaman tersebut. Kukira diriku sudah matang.
  3. Zaman sekolah menengah: Aku kagum dengan mereka yang menyarungkan seragam biasa & bebas daripada waktu sibuk yang padat seperti di sekolah, menggalas beban buku yang kian tiada.. Kukira diriku akan menjadi dewasa.
  4. Zaman menara gading: Aku kagum melihat mereka2 yang sudah berjaya bergraduasi & bakal mendapat kerja kelak. Kukagum dengan arus-arus perjalanan yang mereka tempuhi.. Aku tidak sabar untuk menjadi dewasa...
  5. Zaman dewasa: Masih belum difikirkan... Sangat infiniti... Mungkin aku fikir untuk menjadi veteran. (??)

Tapi pada hakikatnya... aku sangat rindukan zaman2 yang sudah berlalu walaupun aku sering men'teruja'kan diriku untuk memasuki fasa seterusnya...

p/s: So live the life to the fullest... Life is just once & of course it is just a pit stop before we continue our journey to akhirah soon...

Whould you like to comment?

  1. @Aiman Kamal:
    limaza? haihh... hanya tajuk semata-mata.. haha

    ReplyDelete
  2. inani tersayang..ahahahahJuly 15, 2011 at 3:14 PM

    mak aih...sastera molek sae aku nih??hahhaha..aku pun..mikir2 mula..tok lama lagi tuo dah la aku..hahah..

    well..sedak doh kalu wat novel utk budak sekolah menengah..hahahah

    ReplyDelete
  3. keep those experiences nicely in our heart...and let's create more new experiences..yeah!!

    ReplyDelete
  4. @habsah harun:
    yup, semakin tua & harus matang... huu..

    @inani:
    sastera ko? muehehe... xdop laa... mu la kena matured... baru pade ngan gelaran MOK! haha...

    @farahdya:
    yeah, never ever forget those precious experiences..

    @syafiqakarim:
    sama... :'(

    ReplyDelete
  5. zaman dewasa spt ingin kembali mnjadi baby

    ReplyDelete
  6. bila dah berbelas tahun rindu itu ditinggalkan ia menjadi satu renungan yang jauh sangat...satu masa kita melalui hari dewasa kita cukup indah.

    ReplyDelete
  7. @Qaseh:
    betul tu... :)


    @ghost writer:
    insyaAllah... kalau umur masih panjang, sudah tentu kuakan lalui zaman tersebut... :)


    @Encik Psychopath:
    trying harder not to look back... :)

    ReplyDelete