Explore the blog
Thursday, June 23, 2011

Type of People

Assalamulaikum w.b.t...

Ada sape2 rindu aku tak? Especially Ghost Writer yang siap tanya dimanakah kelibatku. Hihi. Siyes perasan.

Selama hampir sebulan aku di sini, macam2 orang yang aku jumpa. Ada yang biasa2 je, yang cool, yang terover dose & so on. Yelah, lain orang, lain ragam. But yet, eventhough kita masing2 ada specialties, kelebihan dan keburukan, kita still berada dalam dunia yang sama.

 Type of people..
 And this typewriting is just based on my observation, bukannya dari kajian yang tepat, padat & jitu. =,=''


Men'capub': or else cari publisiti. Aku tak tau apa yang speselnya sangat jadi this type of human.  Maybe, their centre of attraction did really boost up their spirit to have confidency. Tapi certain people might think this "mencapub" people are really annoying sampai dah create haters among them. Benda tu adalah normal kot?? Dalam ramai-ramai mesti ada gak sorang dua yang jenis camtu kan.

Merendah diri: Really down-to-earth. At least takde la kot haters. Sape yang membenci tanpa sebab tu memang tak berhati perut kot? Biasanya mereka adalah jenis pemalu & tak banyak cakap. Diam adalah prinsip mereka. Mereka adalah baik sangat3.. 

Galoks: a.k.a gediks. Biasalah biasanya yang group ni orang refers kat pompuan. Commonly, orang akan cakap, yang minat warna pink & has girly accesories adalah gediks! Then biasanya mereka suka huha-huha tak tentu pasal. Yup, dunia ni mereka je yang punya kot?

Macho: Oh, ini biasanya lelaki. Tak suka senyum. Pakaian smart, sarkastik and so on. (you might imagine by yourself). Dah nama pon laki, mesti la mereka je yang betul walau salah sekalipun. Egoistic. Tapi, bak kata laki, normal what.. 


Sebenarnya, aku tak berniat nak mendiskriminasi manusia. Tapi semua pandangan yang aku lontarkan kat atas tadi adalah pandangan semata-mata. Aku cuma nak sampaikan yang being  a great observant is not meant you are true. Kadang2 yang mencapub tu boleh jadi orang yang sangat2 helpful. Otherwise, yang senyap, boleh jadi orang yang kuat backbitting. Manusia macam2 ragam. Kita tak boleh stick on our first impression. Bak kat omputeh, don't judge book by it's cover.  

Kenalilah seseorang dengan mata hati, bukan mata kasar. Jangan terus menghukum mereka. Don't ever blame on someone because nobody is perfect.


p/s: rindu nak blogwalking tapi assignments suka nak bermanja ngan aku. =,=''

Whould you like to comment?

  1. oh baru tau, galoks itu gedik..

    buat assignment gigih2 ye. :)

    ReplyDelete
  2. aku tengah mencari untuk meletakkan diri aku dalam type yang macam mana...haha.mungkin lebih teruk dari yang ada kat entry tuh kot..mungkin lah.

    ReplyDelete
  3. @habsahharun: galoks tu bahasa kelantan kot? hehe,.. insyaAllah.. i'll try my best.. :)


    @ghostwriter:
    kamu bukan dalam type of people tapi dalam type of ghost kot?mungkinlah.. haha..


    @Aimankamal:
    kamu memang pencapub! heee


    @Ikramazmi:
    mu song hop galoks.. tukar kaler pink blako des instead of manU. haha..

    ReplyDelete
  4. semua macam aku ada je ni....hakhak

    ReplyDelete
  5. owoh galok ngat .. qaseh minat pink , dop galok ane pun heee

    ReplyDelete
  6. hansyirah!!hye..well,i think i agree with u..these are common first perceptions when meet someone
    ..and i believe that most of people have the same thinking...but perception is not a conclusion,,,..
    being optimistic is still the best!!yeah!!

    ReplyDelete
  7. @DuniakuAbstrak:
    ahaha.. ko memang... galoks kot yg pling sesuai ngn personaliti ko.. hihi..


    @Qaseh:
    hehe.. takdelah.. tu just impression, bukannya kajian yg tepat & jitu.. :)
    sori eh kalo salah intepretasi.. sy pon minat je pink.. ^^


    @aqdanjihad:
    eh eh farahdhiya osman la... :)
    u r rigt.. we cannot stick & rely on our first impression sbb benda tu bukan 100% betul.. conclusionnya, sentiasalah husnuzhon ngan orang.. :)

    ReplyDelete