Explore the blog
Tuesday, June 7, 2011

Bermulah fasa baru



It almost a week I studied in USIM. Kuliah pon baru je bermula hari ni. Nak kata belajar tu tak jugak la. Lecturers just bagi briefing untuk subjects yang akan diajar. Alhamdulillah, almost a week aku duk kat sini, I did feel happy. Ngan housemates yang gila-gila & sekepala. Within a month, kitorang pon dah rapat macam dah kenal lama. Yang klaka nye kitorang bukannya just blaja Bahasa Arab & Bahasa Inggeris sebagai subjek bahasa. Bahasa negeri lain pon belajar gak. Bahasa utagha, selatan, sabah, timur & so on. Dialek Kelantan aku pon aku aku rasa dah kurengg.. haha.


Tipulah kalau aku kata kalau aku tak rasa nervous study kat situ. Aku pulak merupakan pelajar Tamhidi Syariah & Law. Student2 lain ramai je boleh speaking arabic fluently.  Masa duk dengar lecturer dari Puan Mina which is fully in Arabic (no wonder, she is from Medina), aku terlopong seyh. Mende poolak nie? Haishh.. Aku just dapat agak beberapa words Arab & I just considered, "dia maksudkan itu kot??" 
Tu tak masuk lagi subjek2 arab, syariah, Fiqh, bi & law lagi. Duh. =,=''


Seriously aku kagum sape yang dapat mahirkan diri menguasai bahasa. Bukannya senang nak masterkan diri dalam bahasa. Bahasa sendiri pon masih terkontang-kanting. Aku terpaksa say goodbye kat subjek2 sains such as Bio, Physics, Maths & especially Chem yang sangat aku cintai. Aku blaja 9 subjek, 23 credit hours/week. Sum up buku untuk 2 sem tamhidi ni maybe can reach to RM1000++.


Kurindukan gugusan bintang yang kian memudar...

Aku pon maybe akan kurangkan masa sikit kot untuk berblogging. Jihad melawan nafsu (la konon...) Kejayaan kot bila aku tak surfing dalam masa seminggu. Wow.. 'hebatnyeww' ittew! Dalam masa seminggu tu macam2 kisah panas berlaku yang aku tak tau. Isu Gambit dengan klip videonya lah. Isu Adinda Evans lah. Macam2 dunia sekarang. Antara populariti @ maruah diri, maruah diri mungkin bukan lagi satu priority. hurmm.. 

"Kontrol lah diri, 
Elakkan kontroversi. 
Kurangkan maksiat dalam diri
Sesungguhnya Allah lebih Maha Mengetahui.."

Let us fall for Allah.. :)




Whould you like to comment?

  1. selamat menjadi mahasiswi...dah bertukar status drp pelajar sekolah yer...

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah telah berjaya ke menara gading...teruskan usaha n usaha. Smoga ALLAH merestui n merahmati apa yg diusahakan.

    ReplyDelete
  3. sempat lagi mu post yerr .. siap ada gambo lagi tuhh .. ish3

    ReplyDelete
  4. wahh.. study usim eh.. sama dgn bekas bakal isteri sy,.. haha..

    gudluck ye.. utamakan pelajar tu dlu.. blogging letak tepi dlu pun xpa.. heheh..

    ReplyDelete
  5. dalam menceritakan tentang suatu apa yang dipelajari masih mau menyelitkan suatu kata yang bagus...makanya ia berubah mengikut tempo pemikiran.

    ReplyDelete
  6. budak belajar molek2 ye...hehehe....
    takpe lepas ni kompem terer arab...


    smile...

    ReplyDelete
  7. @KM7:
    hehe.. yup, tetapi smkam tetap d hati. di situlah bermula perjalanan saya.. :)


    @melor:
    terima kasih.. angah akan cuba sedaya upaya memberikan yang terbaik dlam life nie. terima kasih atas doa n segalanya, bu. ^^


    @Moni:
    haha.. aku kan blogger tegar la jugok nk compare nge mu. muehehe..


    @SZ:
    sape eh nama bekas bakal isteri tu? nanti sy kim slama.. hehe..
    yup, insyaallah.. trying to focus all subjects. :)


    @gw:
    yup. sy rasa blog ini akan berubah wajah sedikit demi sedikit selaras dengan kematangan pemikiran & gaya hidup. :)


    @kak mina:
    haha. orait kak. insyaAllah.. lepas ni bahas sendiri pon lupa sebab masyuk berbahasa Arab.. tehee~

    ReplyDelete
  8. nak cepat belajor bahasa..ko cakap le biorpon salah..

    ReplyDelete
  9. pahni aku pun blaja bahasa weh..huhu..dah la x dop basic gapo pun agi jerman..huuu

    ReplyDelete
  10. Nsib baik leh ekses blog mu gno xperia ni..leh tau gp mu tlis..huhu. Btol k mu kureng da bhsa kltn??sad to know dat..huhuhu..well dear..trusk usaha dm study..pape pun jgn lpe bdoa pda Allah ye..

    All da best for u nis..insyaAllah ad hkmah bg mu n klbhn mu lam kos ni..

    ReplyDelete
  11. @JIJI YU:
    I'll try,...

    @Ikram Azmi:
    Semoga berjaya menguasainya.. ajar la aku kcek jerman gak pasni.. hehe..

    @Inani:
    takdelah kureng sgt kelantan. biaso jah. aku still kcek klate kat sni. dun woli.. :)

    insyaAllah, i'll try my best utk masterkan n familiarised kan diri aku ngan bahasa.. mu pon. study molek n semoga kejayaan sentiasa bersamamu. :)

    ReplyDelete
  12. praktis hanis.. jgn malu nk ckp arab ngan inggeris.. main bantai je grammar tu, kn kita ngah bljr.. bila dh lama2, makin ok la.. heee~ ^_^

    ReplyDelete
  13. @Kak Keen:
    orait.. in process of learning... i'll try my best to polish the languages.. thanks gak kak keen sbb bg support & bagi cara2 nak blaja utk program ni.. :)

    ReplyDelete