Explore the blog
Monday, May 30, 2011

Rakusan Jalanan



Who don't love driving?
Bila drive je rasa cambest je. Especially bila drive kat jalan yang lengang & lurus camni. Speed lah tang mana pon, padahal bukan kat highway pon time tu.


Newbies cam aku yang fresh-fresh dapat lesen nie majoriti eksaited kemain bila drive. Tapi tu hanyalah perasaan masa mula-mula je. Terasa kepuasan bila lulus driving test. Bawak pon kemain laju. Takde dah nak main 50, 60 km/j macam mula-mula belajar kete.Bak kata orang ke'skema'an tu akan hilamg serta merta bila dapat lesen. Ye la kot? Kids nowadays kemain eksaited bila cakap, "woah! aku drive 120km/j tadi!" (dalam keadaan sedar, huruf P terpampang indah di depan & belakang cermin)


Purpose of talking? Show-off? Kinda..
(orang amik lesen, kita nak jugak an? so, masing2 berlumba nak show-off? gitu?)


Sikap driver macam-macam. Kalo dah expert + tak sabar, kejenya memotong je memanjang. Takdenya lah nak follow ketat-ketat belakang kereta lain. Kalau salah sikit, mulalah nak hon + tunjuk f sign tu. Mereka tu pemandu GP kot? tak pon pelakon fast 5?

Tapi....

Bila jadi camni, sape yang hebat?  

Aku yang baru setengah bulan dapat lesen P nie kadang-kadang rasa hebat je bila dapat drive kete. Makin jauh makin bangga kot? Makin besar kete, makin hebat kot? Selalu je timbul perasaan-perasaan aneh + jahat macam tu. Normal ke? Normal tak normal pon, bila aku tengok ada kemalangan depan mata, aku tak semena-mena jadi takut. Yang expert pon boleh accident, apatah lagi yang newbies?Nauzubillah.


Pesanan khidmat masyrakat: 
  1. Berhati-hatilah di jalan raya. Jangan main bedal je speed tu. Jalan hak semua bukan kita je.
  2. Amalkan sikap toleransi.
  3. Selamat bercuti semua! Aku lah yang baru nak pegi blajo.. -,-'' 


P/S: Off to KL tomorrow. Tetiba aku terbayang gunung-ganang, bukit-bukau, jalan raya & highways. Sebab tu post pasal nie. -.-''

Whould you like to comment?

  1. bila ada lesen sebenarnya bonus untuk lebih berani dan memahirkan pemanduan..perasaan takut untuk back-up perasaan teruja yang berlebihan..

    ReplyDelete
  2. hehe .. no worries , dear .. that's normal for newbies cam kita kita neyh .. hahaha no hal asal jangan terlalu eksaited & konfiden masa drive .. tak pasal2 pegi langgar bontot kete kat depan tuh .. hahaha tc & c u there :D

    ReplyDelete
  3. selamat sambung study...ngaji molek sana..jgn buah2..haha

    ReplyDelete
  4. berhati-hati di jalan raya,
    hehehhehe... ^^,

    ReplyDelete
  5. ehehe..aku salu je bwk laju2..sebab aku rase setiap kali aku bawak laju2 ade je mende baru aku belajo sal teknik pemanduan

    ReplyDelete
  6. aku lesen tarak...eksiden blom lg hahaha

    ReplyDelete
  7. Owner malas log inJune 6, 2011 at 5:30 PM

    @ghost writer: betul. perasaan teruja melebihi segala-galanya..

    @kak yus
    bukan saya yang bawak.. tapi abah. hihi..

    @MOni:
    memang pon tapi kena sentiasa berwaspada.. :)


    @ikram:
    aku juruh, tak men la buas2 nie.. :P


    @JIJI
    cee.. mesti expert gler bawak kete nie. nak jadi next vin diesel ke? ehehe..


    @ARC
    wohoo.. kau ni jaguh need for speed kot? eheh

    ReplyDelete
  8. amboi....first mmg eksited....kalau dah lama2...kompem nak duk tepi je...
    hihihi.....


    jauh tu blajor ek...hihihi...

    ReplyDelete