Explore the blog
Friday, April 22, 2011

Nostalgia Taekwondo


Assalamualaikum.. :)

Pagi2 nie adik aku, si Iqa dah beria-ria kejut aku bangun & wat taichi.. erk, taichi? =.=''

haha.. takdelah dia minta aku tolong ajar dia sedikit sebanyak pasal movement dalam Tae Kwon Do (TKD).. Hari nie dia ada grading untuk kenaikan tali pinggang.. She still a beginner. So, aku pon tunjuk kat dia sedikit sebanyak even aku pon dah tak ingat sangat..


Aku suka tengok gambar nie.. Cute fighter! Aku snap kat kete sorang coach TKD..



Then, aku pon saje la ikut dia pergi kat venue grading nie.. Saje nak bagi support.. Lagipon, ni first grading dia.. Dia tak biasa sangat ngan suasana camni.. Mula2 dia tanak bagi aku ikut, malu la kot kalo aku tengok.. tehee..

So, sementara menunggu turn dia diuji, aku pon sempat la snap several moments..



Kanak2 riang yang tunggu masa untuk diuji


Supporters kanak2 riang ribena yang involve dalam grading..


The Instructor


Kanak2 riang beraksi




Masa duk tunggu tu, memang melayang la fikiran aku.. Teringat balik masa first time aku masuk TKD dolu2. Time tu aku darjah 2. Memang camni la scene masa 1st grading. Nervous tak hengat.. Padahal main sepak2 camtu je.. Belt putih je pon masa tu.. Ekeke..

Bila dah besau ni, adik aku poolak ikut jejak langkah aku masuk TKD gak.. Like sister, like sister la nie.. =.=''

Aku sekarang tak aktif dah TKD. Kalo orang suruh perform balik, mau sakit segala urat saraf & otot.. haha.. sungguh I'm not an istiqomah person dalam bidang nie..

Tapi aku suka tengok time kanak2 riang nie perform.. Memang semangat habis.. Dahla diorang nie kecik2.. kaki pon pendek2.. pastu wat kicking, blocking & punching.. Kalo sparring lagi la, dgn movement & kicking combine skali, nampak macam cute small fighters.. Kiut sangat..


p/s: ttbe rindu kat TKD lorr... orang kata kalo pompuan masuk TKD ganas.. Ye ke? Aku tak pon.. Aku pompuan melayu terakhir.. ngeh3.. :P


Whould you like to comment?

  1. koya pompuan melayu terakhir..cesss..nak muntah eden dibuatnya...hoho..*joking.

    ermm dulu putih..loni belt itam doh mu..haha..aku still belt kuning situ laa..^^ 1 kebanggaan..ho3

    ReplyDelete
  2. oit..primadona melayu la mu..haha..sesuai la tuh kot..

    ReplyDelete
  3. ahahaa..aku masuk sampai hitam punye je..pas tu tok guru aku reject aku..

    ReplyDelete
  4. >>>Inani: deki la tuh.. ekekekek..
    xpe.. at least mu ado gak belt utk dibanggakan.. hahahahha


    >>>Ikram: he? bkpo primadona melayu lak? aku pernah jd Dang Wangi jek.. heheh


    >>>JIJI YU:asal tok guru ko reject? hebat sangat la kot? hehe

    ReplyDelete
  5. >>>nelly: hehe.. biasalah.. tak semua skola ada.. sbb tkd consider as satu kelab yg agak susah.. :)

    thx dropping by.. ^^

    ReplyDelete
  6. ce demo tumbuk bata sampai hancur

    ReplyDelete
  7. haih, ni pesen ganas nih, takut para lelaki nak ngorat, silap-silap putus urat tengkuk kena buku lima padu laju serta jitu

    ReplyDelete
  8. >>>boy: aihh.. ganah bebeno staro tuh.. =.=''


    >>>DuniakuAbstrak: cett, xdelah.. nama je masuk taekwondo.. tuan lemah lembut.. haha

    ReplyDelete
  9. rasanya KG tak membenarkan pergerakan TKD ...he3

    ReplyDelete
  10. Cik Hansyirah Takezur, Melor nk habaq ni...ajaqla Iqa pasai TKD tiap2 ari...nanti dia pandai cam kakaknya jugak...bangga tau..hehe

    ReplyDelete
  11. comel....hehehe....dulu mina masuk silat...best...skrg pun dah lupe...


    pompuan yg masuk TKD ni mmg nmpk ganas..ngeeee....*gurau je*


    dulu pernah lwn dgn member TKD....asyik melompat je..hihihi...yg silat kemain lemah gemalai...hahaha...

    ReplyDelete
  12. >>>RepublikAku: KG tu apa? =.=''


    >>>melor: insyaAllah... ekekeke.. trimas cik melor sebab selalu singgah.. :)


    >>>KUREKURE COMEL: hehe.. patutla akak selalu tulis.. "Aku silat kang.."
    hehe..

    mmg org yg masuk TKD selalu lompat.. nama step tu bouncing.. :)

    ReplyDelete
  13. xpernah masuk taekwondo..
    takutt..hakhak

    ReplyDelete
  14. Assalamualaikum...


    saya dulu bergiat dlm karate, until skrg masih lg setia bersama karate sbb xnak sia2kan apa yg dah dipelajari dulu...

    happy blogging :-)


    regards,
    BLADE EDGE

    ReplyDelete
  15. balik ritu g tgk adek tournament tuk taekwndo ni..cm best je

    ReplyDelete
  16. >>>qasehraihan: hehe.. tak payah takut.. chill sudeyy.. :D


    >>>BLADE EDGE: waalaikumussalam.. bagus! keep it up.. memang sy rse rugi pon sxmbung TKD nie.. huhu..


    >>>alexa yussida: memang best pon kak.. enjoy je kalo tanding even kalah sokmo.. :D

    ReplyDelete