Explore the blog
Thursday, April 28, 2011

Life after SPM

Assalamualaikum..

Alhamdulillah, akhirnya English course yang aku amik kat Cambridge Language Centre (CLC) selama 3 bulan dah pun berakhir (26hb April). Memang banyak la yang aku dapat.. Pengalaman, pembelajaran, ideas & so on.. Zillion gracias teachers! :D

Life after SPM, kadang-kadang boleh jadi cambest, boring sebab wat benda sama.. Aku tak expect yang kehidupan lepas SPM menjadikan aku seorang yang sibuk.. (Sibuk laa sangat... =.='') Aku masa sekolah dulu, kalau boleh nak sangat masuk PLKN.. Tapi takde rezeki, aku tak terpilih.. haha.. Alhamdulillah gak tak terpilih pon.. 

So, apa yang aku wat sementara tunggu intake? (Ni antara yang aku wat hari2 laa..)

  • Amik la lesen.. Tapi sampai sekarang aku masih memegang Lesen I.. Bak kata Raji: Illegal Driving License.. haha.. bila la nak jadi pemandu yang sah nie? Asyik jadi driver yang tak sah je.. =.=''

  • Aku masuk kelas BI kat CLC selama 3 bulan.. Ni pon lepas ayah aku suggest.. Alhamdulillah, aku rasa banyak la gak improvement.. Especially time interview maktab tu.. Aku tak rasa nervous pon maybe sebab ada mock interview kat pusat bahasa ni dulu.. Alhamdulillah.. Banyak gak benda yang aku dapat.. Daripada habiskan masa tak wat pape, at least, aku dapat banyak sangat benda.. :)

  • Blogging.. haha.. Padahal aku update dalam sebulan tu boleh kira bape.. Aku bukannya blogger tegar.. Saje je.. Bila dah ada pemikiran baru, barulah aku update.. Dah tu, nama blog aku pon camtu.. haha.. Then, FB.. memang satu geng la FB ngan blog nie.. Tapi lately, aku layan FB la kot smpai tak ter'update' blog nie..

  • Lately, bila dah nak habis kelas BI, aku dapat offer daripada cikgu skolah aku dulu untuk jadi tutor.. So, aku sekarang informally bergelar cikgu la.. Anak didik aku 4 orang je.. hehe..Ngaja subjek Kimia silibus form 4 & form 5. Dua kali seminggu, 2 jam setengah satu sesi.. Mula2, aku letih gak.. But then, I find the activity is really exciting.. Satu kepuasan bila diorang faham apa yang aku ajar.. Alhamdulillah.. hehe..




Aku tak pernah fikir pun yang life after SPM nie akan jadi camni.. Aku ingat aku akan melantak & membuta je. Habiskan masa kat rumah, ternak lemak.. Tapi alhamdulillah.. Banyak sangat benda berfaedah yang aku buat.. Creating memorable & enjoyable moments too.. Oh, tolonglah panjangkan tempoh hibernasi nie.. Malehh eh rasa nak sambung blaja.. haha.. :D

Whould you like to comment?

  1. alahh..banyak nyer aktiviti mu hehe..sekurang-kurangnya mu tok buang masa hehe..

    hurmm lainlah cam aku nih..reti ternak lemak je..haiyaaa..

    hurmm.anyway..mu dah dapat banyak pengalaman kan??heheh

    ReplyDelete
  2. >>>Inani: alhamdulillah.. absolutely.. thanks beb.. :)

    mu pon apa kurangnya.. dpt apa gaji jd bibik.. hehe.. ^^

    ReplyDelete
  3. lepas ni bleh la kau ngorat jejaka mat salleh..keh keh keh

    ReplyDelete
  4. >>>DuniakuAbstrak: haha.. insyaAllah la.. but i prefer meleis.. wakaka..

    ReplyDelete
  5. njoy ur day..lps ni dah stat bz dgn assgmnts segala :)

    ReplyDelete
  6. padat aktiviti.....

    heee,
    bg0s, sekurangnya x buang masa......

    (=

    ReplyDelete
  7. bagusnyeee...mina lps spm kena duduk rumah...jaga adik..masak..tu je...


    pe2 pun baguslah mencurahkan ilmu....
    byk pahala dpt tu..alhamdulillah..

    ReplyDelete
  8. haih..ternak lemak??eii..exotic bunyinya..haha..teruskan bergiat dlm xtvt tu sume..nti g u x sempat dah nk wat..

    ReplyDelete
  9. dulu pas spm aku keje kedai topup je.. hahaha

    ReplyDelete
  10. >>>alexa yussida: hehe.. bereh kak... :)

    >>>| gad1s s0ypans |: takdela padat sangat.. biasa2 je.. yup, i enjoyed those activities.. :)

    >>>KUREKURE COMEL: InsyaAllah.. lama2 sy suka la poolak mengajar nie.. syok.. hehe.. :D


    >>>Ikram Azmi: aaa? xse eh jadikan ia satu hobi... huhu.. =.=''


    >>>hamzah ian: bagus la.. duit gaji tu wat top up.. mesti kredit tak low langsung nie.. hehe.. :D

    ReplyDelete
  11. pas SPM aku masuk PLKN.. pas kua terus smbung blaja.. pastu keje.. pastu smbg blaja blk.. haish.. penat.. aku nk tdo semggu la pasni..

    ReplyDelete
  12. blog elie wujud pun, lepas elie abis spm!
    hahahha

    ReplyDelete
  13. >>>Heidi Shafiq: hoish... letih gler.. tapi dpt gak pengalaman tu.. :D

    >>>little cart00n: ouh, blog sy dah lama wujud tapi sy xaktif pon.. ekekeke.. :D


    >>>Aiman Arifin: hehe.. nak kata ganti tu dop jugak la.. jauh lagi nk sapa tahap ckgu awi.. tapi tu lah, rezeki.. :D

    ReplyDelete
  14. teringat masa lepas SPM dolu dolu;)

    ReplyDelete