Explore the blog
Monday, December 3, 2012

Out of Cocoon

See.. my so-called 'commercial name' was in there. LOL. remarked the first time  we met, she knew me as 'Hansyirah Takezur'


Semalam (02122012), kitorang pergi wedding member kitorang kat Gombak. Well, dah ber'Puan' la member huha huha ni. Puan Munirah. Cehh.. Allah mempertemukan jodohnya seawal usia 19 tahun, & alhamdulillah, it all went well yesterday. *bajet macam ada sepanjang hari, padahal, ada time kenduri je.* 'Well' sangat lah, berpenat lelah dalam kereta sebab sesat 3 jam. Padahal dekat je dengan area rumah aku masa aku duk Selayang dulu. -______-"

Dan tu membuatkan aku terfikir. After all these years, aku selalu tertanya-tanya, buat apa laa mak aku selalu nak pergi wedding member dia jauh2.. At that moment, masa aku dalam lingkungan umur 9-14 tahun. Kenapa la nak susah2 jadi musafir semata-mata nak pergi wedding orang? Letih je kot. And I kept asking about this again and again *masa tu laa.

Bila dah meningkat dewasa baru la aku tahu kenapa mak aku beria-ria nak pergi. Firstly, sebab memang wajib memenuhi undangan. Secondly, sebab excited nak tengok member kawin. Well, bermain, belajar & membesar sama-sama, and when it comes to their wedding day, mesti la tanak lepas peluang tengok.

Ni first time la experience pergi wedding kawan sendiri. Agak excited sebab malam before pergi, keluar pergi cari hadiah untuk bagi kat dia nanti. Plus, memang blurr nak bagi apa sebab umur dia pun sebaya ngan kitorang which I think, macam tak appropriate je nak bagi pinggan mangkuk bagai. Tapi at the end, beli je la yang rasa2 appropriate untuk bagi kat orang kawin. Keh3.



So, this is the groom & the bride. Comel je.
Hadiah daripada kitorang pun comel je. haha


Alhamdulillah. Tahniah kepada PUAN Munirah Rozlan & suami. Moga-moga istana yang terbina kekal sehingga ke Syurga. Amin.. Barakallahu lakuma.. Semoga berbahagia sentiasa. :D
Seriously, aku dah agak dah kau memang awal based on your thought all these while. haha.

Well, that's it... another story of early marriage. Haa.. mula lah tu duk 'how sweet...', yelahh.. lumrah la perasaan tu. ye dak? --"

Tapi, bagi aku, tu jodoh diorang, awal. Kalau dah termaktub di loh mahfuz time tu jodoh, kawin lah. Tak payah la kot setiap masa duk cari pemilik tulang rusuk kiri bagai.. Kadang2 when all these guys are talking about early marriage, it turned to be a boring & lame topic. Banyak lagi yang nak kena fikir. Err. But I'm not against it. Kawin laa nak kawin awal pon, takde pape urusan aku datang (kalau jemput lah.. haha). Benda yang baik, cepat-cepatlah disempurnakan. ye dak?

And don't ask, when it gonna be my turn. Aku wayyyy muda lagi dan tak kenal erti hidup lagi. haha.


p/s: 02122012, patutlah ramai orang kawin, masa sepanjang journey kitorang ke sana semalam, tarikh comey. 
p/s 1: Seriously, idk how to arrange my schedule untuk minggu ni & minggu depan. Since, minggu kuliah pun dah nak habis, memang presentation je la memanjang. --"
p/s 2: doakan aku hujung minggu ni. Ada debate competition kat UTM, Skudai. this gonna be my 1st experience in inter-varsity debate comp ever! aku dah cuak. -____-" kbai..

Whould you like to comment?

  1. comel !
    moga bahagia sampai syurga :)

    ReplyDelete
  2. Lepas ni.. hanis pulak.. ye dak nis? hehehhehehehehehehhe
    entah sape la jejaka bertuah tu..huhuhuhuhu

    ReplyDelete
  3. 19 tahun? dah sampai jodoh memang kawin r kan.. semoga kawan tu akan berbahagia di samping pasangan dia sampai syurga ye.. amin.. =)

    ReplyDelete
  4. rajin-rajin lah amik berkat ye, hans. hihi

    ReplyDelete
  5. doakan ko pun dapat jodoh awal...aminn...hehehe ^^

    ReplyDelete
  6. semoga bahagia sampai syurga :)

    menunggu jemputan dari cik hanis :D hehe

    ReplyDelete