Explore the blog
Friday, October 26, 2012

Think like a man


Salam eid adha kepada semua muslimin dan muslimat. Kullu 'am wa antum bikhair. InsyaAllah. :)

Alhamdulillah, semalam tepat pukul 8pm, sampai di rumah. Walhal bertolak dalam lebih kurang pukul 6am. 14 jam perjalanan KL-Kelantan. 2x ganda daripada kebiasaannya. Jalan sangat jammed & ada accident berlaku sepanjang perjalanan. Innalillah. Kat Merapoh, jalan 2 lane dah jadi one-way street sebab jammed sangat. Sampai satu tahap, ramai orang dah keluar dari kenderaan masing-masing & berkelah kat tepi. Fuuhh.

Credit: Abang San


(asal rasa formal semacam je ayat ni? k, fine, lama tak update. -__-")

Aku balik dengan ayah aku & 2 orang sepupu aku. Dalam kereta tu semua laki, except aku je la so-called 'Bunga'. Sepanjang 14 jam perjalanan, macam-macam topik yang keluar. Nak tak nak, memang kena dengar je la even banyak yang aku tak tahu. Rasa sangat lame pon ada. Tapi most of the time, impress sangat. Tertanya-tanya jugak, "camne diorang boleh tau semua ni?"

Diorang boleh cakap apa-apa topik pon. Bola, of course! Liga tu, liga ni. Teknologi, politik, pembangunan Malaysia, banking etc. Whatever topics came out, semua dapat layan je. Sememangnya rasa kecil je. Terperuk di dalam kereta tu. haha. Kalau duduk dalam kereta yang most perempuan, lain pulak situasinya. Sama ada gossipping or senyap (tidur). Asal macam aku merendahkan martabat perempuan ni? Oops. :O 

Patut la Steve Harvey ada cakap, "Think like a man, act like a lady.." Masa tu memang aku kena think like a man la, act like a lady la. Senyap je la kat belakang tu. Nak menyampuk pon bukannya tau sangat. At least, aku dapat indirect general knowledge. 14 jam perjalanan, habis semua topik cover. Boleh jadikan rumusan siap. LOL.


Ok, salam eid adha 1433h. :)


p/s: Sorry sebab lama tak update. Even takde orang kisah sangat pon. Err..
p/p/s: Sorry jugak sebab lama tak blogwalk. 
Thanks sebab sudi singgah walaupun dah lama tak update. Cc: Ophan
p/s last: Gonna have 1-week break tapi macam tak cuti jugak. lumrah hidup sebagai pelajar. -__-"


Whould you like to comment?

  1. Jem parok :(
    Salam aidiladha ^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam aidiladha juga kak ayu.

      tu la.. parok sangat. lega sapa dh. :)

      Delete
  2. Jem gilaaaaa!! Kalu aku, boring laaa..tak tahu nak buat apewwwww..!! hehe.. Alhamdulillah selamat sampai. Salam aidiladha buat sahabatku yang tersayang..hehe.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. sama laa.. tak tau nak buat apa.
      lenguh2 tak payah cakap.. huu
      Salam aidiladha juga buat kamu yang tersayang :)

      Delete
  3. saya dlm kereta suke tidur je..hahahaha!

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha.. sama.. sebab tu memang fail bab2 ingat jalan ni. :P

      Delete
  4. 14 jam? terbaik.. rekod aku perak ke perak 10 jam lagi gile.. =__= ape susah ko wat je r macam tau topik tu pastu main celah ikut suke ati je =P ko update aku datang r bace.. huu

    ReplyDelete
    Replies
    1. perghh.. lagi terbaik 10 jam dalam perak je..
      takleh nak mencelah laa.. nanti nmpk sgt noob di situ. hewhew
      yelah.. bz kot nak update. --"

      Delete
  5. Jeli-KB 7 jam..
    Menguji sesabarn & fizikl betoi..
    Ore wei cuti nie, cuti molek la...

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul... semua org menghadapinya..
      sabar je laa..

      po tak cuti pon. cuma xdp kuliah & kelas je la.
      keje still on. -_-"

      Delete