Explore the blog
Tuesday, October 30, 2012

Pending Love Letter

Salam alaikum..

Dah nama pon pelajar, assignment + homework tu perkara biasa. Even 1 week break pon, kena menghadap kerja ni hari-hari (tapi tak siap2 pon, 'komitmen' lain yang lebih.. -_-") Memang banyak dugaan kalau masa terluang banyak. Haiyoo..

Dalam banyak-banyak assignment listed sebelah ni, yang bergaris merah tu yang paling mencabar. 

Love letter?

Err.. dahla untuk lecturer baca. He wants to know how well we can express our feelings through writing. Memang ni lah pending assignment yang aku tak hantar-hantar lagi.  Sepatutnya hantar minggu lepas lagi, tapi aku tulis satu ayat pun tak habis-habis lagi kot. LOL. Memang fail la tulis pasal ni untuk bacaan umum. -_-"

Memang sekarang tengah cari 'bahan' untuk dimengarutkan. Pehh.

Tapi, budak-budak sekarang lagi advance. Bukan bermaksud aku budak zaman dulu. Budak-budak kat sini merujuk kepada to those yang masih bersekolah. Ikut lah sekolah rendah atau sekolah menengah. Mungkin zaman aku bersekolah dulu, lelaki yang lebih advance bab-bab tulis surat-surat cinta bagai. Sikit-sikit nak minta biodata bila dah berkenan kat seseorang. Pernah buat?

1 lagi yang femes time Sek. Ren. Tulis love2 kat blackboard.
Nak declare bagai. -_-"
Ohh.. Syirah ni bukan aku. Aku jumpa kat mana tah gambar ni.

Sekarang ni? Budak-budak perempuan yang senang bab-bab luah perasaan ni. For instance, budak darjah 6 ada la dalam 3 orang bagi surat cinta kat adik aku, Amin yang baru darjah 5. Telefon bagai malam-malam. I was like, "gahh.. takde benda lain ke diorang nak buat?" Kadang-kadang kalau time nakal aku datang, mulalah prank call, jawab call budak-budak tu. Keh keh keh. Yang darjah 2 pon, ada yang bagi hadiah cincin bagai kat dia. Err..

At the same time, aku malu pon ada dengan sikap diorang buat camtu. I was thinking, masa aku umur 12 dulu, ada ke aku buat camni? Memang tak la. How will they be in the future, kalau umur 12 dah macam ni? Hmm.. Mungkin banyak faktor yang menjadikan mereka bertindak sedemikian. Dah besar nanti, mungkin mereka akan terfikir balik & of course laugh at themselves sebab pernah buat camtu. Kenangan tu. Kalau lah. Kalau tak, entah.

Tapi, minta-minta diorang sedar lah. Maruah jugak tu. Adik aku pulak yang tersipu-sipi malu bila dapat surat cinta & jadi rebutan sampai macam tu sekali.

Mungkin itu gaya mereka. Macam-macam gaya kalau tengok orang dilamun cinta ni. Penangan Sweet Malay drama eww-eww la kebanyakannya. 

Penulisan ni agak sarkastik? 

Nahh.. Aku salute gila sebab diorang mampu express diorang punya feeling towards their love ones. Aku punya assignment dah bagi 3 minggu lepas, tapi tak siap-siap lagi. Haha. 


Whould you like to comment?

  1. hahha.budak budak sekarang lagi advance kot.
    zaman tanpa sempadan. -.-"
    even my sister pon da ad yg sebok calling2.
    ish ish.
    siapkan cepat assignment tuh.
    DR Jay nak baca. hoho. :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. lol. nak siapkan benda ni pon kena ada 'bahan'
      baru boleh develop jalan cerita. haha..
      agak laa.. makin borderless, memang makin advance.

      Delete
  2. budak skrg memang advance.. x terkejar kite! hehe

    ReplyDelete
  3. Ehhheeeeeee.... (muka nakal)..hehehe..tapi skang ni, sape yang paling banyak crush?? ekekekekekekekeke >.<..based on your entry ni dear, sure ramai yang mintak biodata mu..ekekekekekek..

    dan tak lupa juga untuk yang bagi love letter tu..hehehehhehe..
    haha..itulah, budak skang ni, pompuan yang gatalnya. btw, amin pemes giler! Haih, hopefully, bila depa besar, depa pandai2 la pikir pasal benda ni kan? :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. err.. crush? apa tuu?? haha..
      takde maknanya org nak minta biodata bagai. haha

      tulah.. harap2 diorang boleh tengok balik & sedar. haih. kalau aku la, aku sure malu gila. keh3.

      Delete
  4. setau aku mase umur sebaya dorang, yang aku tau main guli ngan badminton petang2 je.. pompuan laki mase tu bagi aku same spesis.. takde beze.. memang advance r budak sekarang kalau camtu.. hot stuff adik ko weh.. ape rahsienye?

    ko bayang ngah taip entri, mesti siap assignment ko tu =P

    ReplyDelete
    Replies
    1. zaman ko la kot.. ko kan tua sikit. oops..
      zaman aku, laki mmg ligat bab2 macam ni.. lol
      entah laa adik aku tu.. rupa la kot. haha.

      lol.. tau.. tengah cuba nak membayangkan buat assignment macam taip entri tapi masih fail lagi setakat ni.. ish3.. -_-"

      Delete
  5. Replies
    1. eh? takdelah. maybe gambar kot, gambar dia. angah tak ingat amik mana gambar ni.

      Delete
  6. nak ke panduan tulis love letter . boleh nk ngajor.kekeke

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha. ponboleyy.. tapi dah siap dah la.
      modified mungkin? keh3

      Delete
  7. hahah sepupu na lagi best tadika..balik rumah ngadu
    kawan dye perempuan bergduh..na tanye sbb ape..sbb pakkwe dye (bdk sama tadika) tak nk kawan gf dye konon2nya..hahahaha klkar kan? TADIKA tu..
    so more advance!

    ReplyDelete
    Replies
    1. lol.. sangat advance.
      nasib baik pakwe pon setaraf, budak tadika jugak.
      takdelah terkejut sangat. haha.

      Delete
  8. tapi aku lagi suka kalau zaman sekarang ni budak pompuan lebih advance dalam hal macam kau tulis tuh. jadi barulah nampak perbezaannya. advance itu lebih bagus dari terpaksa ikut gaya lama.

    ReplyDelete
  9. sekarang mesti dah siap kan esaimen ni..hehe.. post la,, nak baca..haha

    welll... bdak sekarang meng advance dalam smua bnda..

    ReplyDelete