Explore the blog
Saturday, March 3, 2012

RIP Pucca & Garu

Nilai: Pokicik Garu & Mokicik Pucca telah selamat kembali ke alam folder picture pada pukul 12.00 pagi ini. Semoga mereka berbahagia hendaknya dan bergembira tinggal di Taman Penyahtinjaan Pemikiran di alam tersebut. Tak lupa juga sedekahkan Al-Fatihah buat mereka. 

Rentetan daripada post INI, mereka dipercayai berkecil hati dengan tuannya. Pokicik Garu semasa hujung hayat hidupnya pernah menyatakan: "Biarlah kami dimomokkan... Asalkan dia bahagia.." Ayat pasrah itu dipercayai diucapkan setelah mendapat khabar skandal tentangnya dan Mokicik Pucca didedahkan oleh tuannya.

Walaubagaimanapun, punca kematian masih belum dapat dikenalpasti. Siasatan selanjutnya akan diteruskan demi mengetahui punca kematian tersebut. -TIADANAMA-

Berita melalut pepagi buta tersebut disampaikan oleh wartawan terkenal, Miss Terry Nussa Tarra. Sekian.

RIP Pucca & Garu..



Tak bleh blah berita tu.. Ok, back to reality. Bukan disebabkan kritikan adik-adik aku dalam post NI, aku ubah blog, tapi saja nak buat sedikit perubahan. Mungkin lebih matang? Matang laa sangat...  Pucca & Garu tetap dalam ingatan sebab diorang lah feeder blog aku sebelum nie. huhu...

So, untuk header baru nie sudah tentunya bukan hasil kerja aku... Header nie dibuat oleh sorang blogger import khas dari utara tanah air... Kalau hampa kenai Solihin Zubir, dia la yang tolong buat header nie. Macam mana dia boleh tolong buat? Panjang ceritanya.. haha. 

Dia cakap simple ja. Bagi aku lawa je sebab simple. So, trimas bebanyak.. :)

Matang ke?

So, tema kali nie Ninja. Pucca & Garu dulu pon ninja jugak. Jadi ninja den lopeh nie. =.="

Background belakang aku kekalkan dengan warna kelabu. Nak cakap aku suka warna nie tak jugak tapi bagi aku warna ni dominan. Macam berfikiran terbuka pon ada jugak. (Memandai buat andaian psikologi). Nama & url blog pon dikekalkan jugak... Dah sebati kot?

Nama blog punya la panjang sebab alkisahnya aku tak tau nak letak nama blog tu apa. Aku pon fikir-fikir tapi tak terfikir jugak. Then, puff... jadi la nama camtu... Lagipon, tak semua benda yang kita fikir adalah exactly macam tu. Kadang2 kajian diperlukan.

URL blog pulak sebab masa sekolah rendah dulu, orang panggil aku Yo...So, publisher tu memandai je tambah.. Baru nampak cam nama syarikat. Syarikat sendirian berhad lak tu. Dulu siap ngan logo2 bagai aku reka untuk nama panggilan nie.

Ceh, post nie jadi macam Intro bagi blog nie pulak. Padahal nak attribute Solihin Zubir sebab tolong buat header.






Whould you like to comment?

  1. assalamualaikum..waaa..cantik header..hihihi..untunglaaa..hahah..ninja2 tu pun kiut..hihihi.. ok la tu..

    ReplyDelete
  2. lain kali, kalu raso nk tukar plk la.. kalu raso! buh gamba biri plk deh?..

    come dh ninja 2..

    ReplyDelete
  3. @Nani:
    waalaikumussalam.. thanks to the designer.. haha..

    @harun:
    kalu aku wat biri jgk hilanglah identiti mu... huhu

    ReplyDelete
  4. nice.comel :) seorg yg masih teguh dgn pegangan tema diri.

    ReplyDelete
  5. woahh... cantik.. sapa yg create header tu? mesti org tu pun comel giler kan.. wahaha.. masuk lif tekan sindri..

    err.. tp kan, pndai plak edit bg jd transparent?

    ReplyDelete
  6. solihin zubir wat?? waahh.. dahsyat! tahniah.. yo je? pendek nye name.. name blog panjang sangat lak

    ReplyDelete
  7. @kak ayu:
    tq.. :)

    @Fasihah:
    pegangan tema gapo? haha

    @SZ:
    ha'ah comel smpai jadi juara kg.pisang. haha... iyelah, tq sangat2. bergerak tak lif tu? haha..

    nak jadikan transparent pon sampai kena donlot2 software bagai & tengok tutorial. bpe jam duk ngadap sebab edit nie. haha..



    @kay_are:
    tahniah? hehe. okei. trimas. ha'ah yo je. ada kisah di sebalik sesuatu tu. :)

    ReplyDelete
  8. sekarang kau sudah menjadi ninja, lulusan sekolah ninja shasuke. aku harap kau dapat pelajari teknik2 pembayang dan menjadi halimunan.

    syabas!

    ReplyDelete
  9. hmm nak kata cantik sgt kut org yg komen ni lg cntikla tp okla jugak...konsep sme gak kelabu ko ni memang berjiwa mendunglaa...untunglah letak ninja tu ade owg jht datang boleh trus belasah..ye tak?

    ReplyDelete