Explore the blog
Saturday, February 11, 2012

Header Blog dikritik!

Header buruk yang dikritik

Semalam masa duk lepak2 ngan siblings kat rumah, tiba2 adik aku (Amin) pon tanya..
"Ngah, asal dalam gambar tu Garu fikir camtu? Bukan ke Garu tak suka Pucca?"
Aku speechless. =.="

Sekali...
Bertubi-tubi soalan yang berbaur kritikan yang aku dapat daripada sorang lagi adik, Iqa pasal header tu. Lepas Iqa kritik, Amin kritik. Macam machinegun.

Antara kritikan mereka:

#1. Kenapa Garu fikir camtu? Bukan ke Garu memang benci gila kat Pucca? Sila refer video di bawah. =.="


#2. Kenapa ejaan banyak gedik? Habhal.. Mokicik, Pokicik, Lettew...
Erk, aku pon tak tau asal aku eja camtu. Sumpah gedik. Maybe sebab sekarang ni kan zaman teknologi. Habis nak eja pelik2. Baru la gojes. heh.

#3. Kenapa PENYAHTINJAAN?
Haha.. tak boleh blah soalan. Aku pon tak tau kenapa Penyahtinjaan. Mungkin perkataan tu pelik & unik & memang tak sesuai untuk digunakan selain daripada sistem penghadaman manusia. Err.. 
Afterwards, Iqa pon tunjuk buku Sains darjah 4 dia. Nota yang dia salin daripada cikgu.
Ignore ejaan yang salah & take note perkataan yang bergaris merah.
  Adehh.. Salah penggunaan bahasa ye? Sorry... >.<

#4. Apa kehe kat tangan Garu tu?
Aku buat header ni pon pakai tibai nak edit. Aku pon tak faham apa motif letak kilat-shape kat tangan Garu tu. Beware of Pucca, maybe? =.="

#5. Kenapa langit & jalan pink? Garisan putus2 jalan hitam?
Ntah, paling senang nak edit kot. Tanak take time untuk edit. hue hue hue. Alaa.. rilex la dunia katun je pon. Bukannya real. Kalau dunia real semua satu kaler memang tak best. Macam aku mention before, hidup ni perlu warna-warni. *Merapu*

***********************************

Adeii.. Hari tu aku kritik drama Melayu. Lastly, aku kena kritik ngan adik2 aku yang baru darjah 4 & 5. Karma ke nie? haha.. Header buruk ni pon lama dah aku buat. About 2 years ago? Aku tak reti nak wat header lawa2. Guna paint je boleh la. Kritik la nak kritik. Kritik menajamkan minda. Ye dak? >.< 

Yang part penyahtinjaan tu paling takleh blah. Nanti aku tukar. yo yo or je. =.="
Ke ada sape nak tolong buatkan header? *muka mengharap*. k, fine. memang takde.

p/s: malam nie bertolak ke nilai. Mungkin akan senyap dari berblogging untuk seketika. *hek eh macam orang kisah...*





Whould you like to comment?

  1. kadang2 komen budak2 lebih dewasa sifatnya..

    ReplyDelete
  2. @sofiah sokher:
    hehe.. bernas la sangat.. (--")

    @DuniakuAbstrak:
    memang rajin sangat. hue3..

    @a.samad jaafar:
    memang betul pon. kanak2 sekarang lebih terkehadapan..

    ReplyDelete
  3. adik dah macam juri raja lawak je.. memang kaw2 kne kritik.. sabar je r..

    ReplyDelete
  4. kah3... patutla beria sgt nk suruh tlg buat header.. hehe.. ;-p

    ReplyDelete
  5. k.ngah jangan lupe yg iqa tulis tu... ade lgi dalam buku sains iqa hoho =O

    ReplyDelete