Explore the blog
Wednesday, January 11, 2012

Lame duck

Last entry: 2 December 2011
Today's date: 11 January 2012

Almost a month, aku tak update blog, tak blogwalking and so on. Sangat tak istiqamah... =_="
Secara tak langsung, aku pon blurr nak tulis mende laa kat sini. 

Kadang2 terfikir gak, orang dapat manfaat ke kalau baca blog aku ni? Most of the things I wrote here are from my everyday's life. Tapi yang mana aku rasa nak kongsi je la. Most of the things, aku rasa tak perlu nak story & rahsia, biar laa pendam sorang. Kalau setakat nak cerita hari ni makan kat mana, jumpa sape, better tak payah la. Malu kot nak story sume benda kat orang. Lagipun, what will they get.? ~_~

Dalam meniti usia yang makin lanjut nie, makin rumit kot hidup nie. Jadi budak senang, tak payah fikir pape, main doktor2, masak2... Suwitt.. Jadi remaja? General knowledge kena ada.. Baru la senang nak bercerita. Buka kedai kopi. *Mengumpat* ye tak? nauzubillah...



Lately, aku baru sedar betapa pentingnya untuk kita mengetahui isu semasa sekarang. Nasib baik, masih tak terlalu lambat untuk aku menyedarinya. Yeah, masa zaman sekolah dulu, aku agak kolot. Aku MEMANG cukup TAK berminat untuk tau isu2 semasa especially POLITIK. hoh.. hamekkau, banyak gila caps lock. Pendek kata, you're so LAME... Sampaikan dulu, aku just tau surface of the story, nak tau mendalam? jangan harap. Dulu,ayah aku je la jadi paper bergerak aku. Tanya dia,asal benda tu jadi camtu & so on. Tu pon kalau nak tanya laa...

901 assembly


But then, I realised now that I'm suffered for not knowing the current issues. Nak2 bila belajar subjek Law & Society. Ingat senang ke nak belajar benda kalau gist of knowledge about the issue takde? Bila lecturer tanya pendapat, tapi kita tak tau nak cakap apa. Mula2 rasa tension kot bila kena amik tau pasal isu semasa before masuk lecture hall. Tapi alhamdulillah lama2 benda tu jadi habit.

Aku teringat la member aku pernah cakap bila orang ulas pasal politik nie... Pernah la terdetik, asal la sibuk2 nak tau pasal politik kotor nie...
"dah tu.. takkan la masa kau nak mengundi baru kau nak  fikir sal nie?"

So, sekarang current issue tu jadi feveret aku kot. Site2 malaysiakini, beritasemasa, harakahdaily, dah jadi feveret kot. Isu Adam Adli, Anwar Ibrahim & so on. Takmo la ulas panjang2 sekarang. Still menelaah kes. (Chewah... kerek kot...=_=")


p/s: lepas gian dah lama sangat tak hapdet blog... so, isinya berterabur... Maaf.. =="
Btw, lame duck? hehe. Kalau rajin, search maksud dalam Oxford Dict & give your opinions through comment box. Thank you.. :)



Whould you like to comment?

  1. kalau hanya baca HARAKAHdaily
    MALAYSIAKINI, camne benda tu dikatakan menelaah?

    tu bias baca on 1 side of argument je

    ReplyDelete
  2. @ARC:
    aku tak state semua. in fact, aku memang baca utusan, bharian & so on. tapi macam biasa la. kadang2 akhbar2 tu menutup yang hak. so,untuk balance aku baca la malaysiakini,harakahdaily & others.

    the unstated doesnt mean that i didnt read them even in fact sakit hati gak bila baca...

    ReplyDelete
  3. tahu pun.. haha..

    len kali jgn asyik ckp politik kotor tp padahal tak ambik tahu pun..

    dh tahu kotor, xkn nk trus biarkan kotor.. sapa lg nk bersihkan kalau bkn kita.. heheh..

    ReplyDelete
  4. @SZ:
    adeeii.. betul dah tu... takmo dah pakai cakap tapi taktau fakta.

    memang nyesal gle ah tak amik tau sal general knowldge.
    yang paling best ble ada kuiz psl nie mmg guna machine gun lorr jawab.haha

    ReplyDelete
  5. btol cakap member ko tu, xkan bile nak mengundi baru nak ambik tau...
    bukan je pasal local politics, tapi berita luar negara pun kene ambik tau.anggap mcm baca majalah sambil bosan bosan tu.

    lama lama timbul la minat tu. :)

    and don't limit kepada malaysiakini je ke,tapi baca selagi boleh baca.apa apa jer.

    good content though.
    thumbs up!

    ReplyDelete
  6. dlu akak pon mcm hanis jugak..amik tahu surface2 je..dan stakat utk buat karangan kt skola,bila masuk uni amik tahu skadar nmpk updated,skrg baru kaji betol2..pk betol2..smua tuh tnggjawab kita,kotor atau tak..tugas kita utk bersihkannya :)

    ReplyDelete
  7. @Mr. Clive:
    yup, dah timbul minat ke arah itu. all we need to do is read. kalau tak baca, cam mana nak tau. it's clearly shown that we have no facts if we're not reading. thank u.. :)


    @k.yus:
    betul3.. memang lumrah kot kak pompuan tak suka amik tau sal ni sangat. tapi it's never too late utk kita amik tau kan? hehe..

    thanks drop by kak.. lama x singgah.. ^^

    ReplyDelete