Explore the blog
Saturday, May 14, 2011

Stars On Earth

Satu perkara pelik yang berlaku dalam tempoh hibernasi ni adalah apabila aku mula layan filem Hindi. Hahai.. Buang tebiat gila ah.. Sebelum ni, aku memang terkenal dengan anti-bollywood. Tapi lepas layan filem 3 Idiots, aku mula membuka mata.. Bollywood is quite awesome! Tapi aku tak suka la yang jenis lovey-dovey, dancing thingies! Err.. Peminat bollywood, jangan marah..

Melayari kebosanan di malam hari, abah aku pon tune to Zee Channel. Erh, aku tak suka channel tu.. I prefer Disney.. *napok bebeno kebudakannya.. =.=''* Tetiba mataku terpaku kat kaca TV. Cerita pe aku tak tau, tapi bila info, rupa-rupanya Aamir Khan berlakon, terus terbatal segala aktiviti aku. Maybe sebab penangan 3 idiots kot aku jadi suka tengok lakonan Aamir Khan.. hue hue hue..




Tajuk filem tu Taare Zameen Par. (Stars on Earth). Directed by Aamir Khan. Jalan ceritanya sangat menarik. Pasal budak, Ishaan (Darsheel Safary) yang mengalami diseleksia, yang tak mampu mengintepretasi tulisan, nombor dan ayat. Dia hanya tau pasal lukisan, catan dan benda berkaitan seni.. Cikgu2 selalu marah dia. Ayah dia pon selalu blame dia. Cakap dia bodoh, pemalas & sebagainya. Sampai dia jadi pasif, liar & tak pandai bersosial. Tapi dengan semangat kental seorang guru, Nikumbh (Aamir Khan), budak tu banyak peningkatan. Dah pandai membaca, menulis & so on. Dia juga merupakan johan pertandingan tu & seterusnya membuka mata para guru & pelajar sekolah tu yang 'bodoh' tak bermakna tak boleh menjadi juara.

Nikumbh portrayed Ishaan as one of his outstanding students

Lukisan Ishaan yang menobatkannya sebagai juara.
One of the quote yang aku suka dalam filem nie..

Filem ni filem lama. Tahun 2007. Tapi jalan cerita yang menarik menyebabkan aku nak review filem ni.. Fyi, filem ni menang banyak award masa tahun 2008. Mesti ada antara korang yang dah tengok.. Especially bollywood-maniacs. :)

All in all.. filem ni sangat rare & awesome! ^^
(klik SINI untuk lebih awesome)

Whould you like to comment?

  1. saya suka sgt cerita ni! bru tgok dkt Zee smlm. hehe

    ReplyDelete
  2. jadi mek bollywood plok doh...koya dok nari2 atas lereng bukit ko..hahahahahaha

    ReplyDelete
  3. dah tengok filem nih.

    but,aku bukan peminat bollywood..aku peminat filem tamil.

    ReplyDelete
  4. x pena tgk crte2 cani .


    aaa , sbnrnye xske tgk movie -.-

    ReplyDelete
  5. @Ninja kecik
    yup, me too.. :)


    @Ikram Azmi
    cte nie xdop nari2 kat lereng bukit daa... haha.. at least, bollywood tak seplastik korea.. haha.. :P


    @ghost writer
    tamil? hoho.. kamu mmg unik.. :D


    @scya lollita
    xlayan gak movie, tapi ble dah tgk melekat gak.. hihi..

    ReplyDelete
  6. main crita ni plak kat astro.. hari guru dah dekat.. hehe

    amir khan dah makin tuff skang nih

    ReplyDelete
  7. aamir khan bezzzzzzz

    ReplyDelete
  8. bollywood movie pun ada cerita yang berilmiah..kena pandai pilih

    ReplyDelete
  9. yeaah!..3idiot sangat2 best dan menyentuh hati ..huhu..

    tp citer ni tak tgk lagi..kena tgk gak r =P

    ReplyDelete
  10. filem ni tak tgk lagi lah....nak tgk jgk...smile....

    ReplyDelete
  11. kite dah tengok cite nihhhhhhhhhhhhhh!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    cite hindustan paling BEST kite penah tengok!

    tengok kat tv3 kot hari sabtu bulan lepas ke 2 bulan lepas, memang BEST sesangat!

    tak sangka ada cite hindustan macam nih...

    org kite ade buat cite camni x ek?

    ReplyDelete