Explore the blog
Tuesday, April 12, 2011

Perfect Beauty..


Well, hello there world! (macam Anwar Hadi la poolak.. =_=')

My English course yang aku amik selama 3 bulan kat CLC will come to an end.. Yippee.. haha..
Happy ye ko..? haha.. takdela, at least, boleha la aku rehat skit2 pasni..

Erm, aku dapat banyak gak pengalaman kat situ. Selain daripada pengalaman study, aku dapat gak pengalaman jumpa new people. Bukannya setakat malays, chinese, indians je. Aku ada kenal sorang Palestinian.

Well. Her name is Bara'a. She's 24, I think.. Aku pon tak ingat sangat. Aku suka berborak ngan dia even my English is broken.. haha.. Dia datang sini pon sebab nak further her studies dalam Master in Electrical Engineering. So, sementara tunggu intake kat USM bulan 5 ni, dia amik short course ni dulu.

She's married already. Husband dia buat phD in Radiology kat USM. Memang sweet la diorang. Diorang datang sini lepas je dia kahwin tahun lepas. 

So, memandangkan aku & dia sama2 dah nak habiskan course kat situ, aku pon tak lepas peluang amik gambar ngan dia. Lepas amik gambar, she said to me, "Don't upload it on facebook.."

Aku quite stunned bila dia cakap camtu. I respect her privacy then. Memang aku tak suka sangat upload gambar. Bagi aku pompuan memang suka share gambar. But I was wrong. Maybe suami dia tak bagi gambar dia ditayangkan untuk tatapan umum.. Dia memang lawa sangat. And Alhamdulillah, dia jaga kecantikan dia hanya untuk suami dia.

Even kat fb dia pon, aku takde la jumpa gambar dia. Nil and none, sekeping pon takde. Memang dia betul2 jaga anugerah kecantikan yang dia dapat.




Then, I learned a thing. Why not kita jaga rupa paras kita kan? Lagipun Aisyah r.a pernah berkata: perempuan yang cantik tak memandang & dipandang. :)

So, sama2lah kita renungkan ye.. ^^


Whould you like to comment?

  1. Suka3 ... bagus gilerr ... huhuhuhu jom kita pakat delete gamba di fb ... hahaha

    ReplyDelete
  2. jom dear kita delete gambar2 kat fb tuh..plus skang ni bahaya lau ada gambr2 tu..faham2 la kan..ade org yg bermint kumpul gambar aweks bertudung nih..huhuhu.

    aku kagum ngn bara'a tu..^^..baguss..moga2 iman dia terjaga dari maksiat. insyaAllah.

    ReplyDelete
  3. hhehehe..mina hanya mampu tersenyum...


    ada hikmah kenapa mat tak benarkan mina show pic...

    ReplyDelete
  4. muahaa aku teringat kate2 member aku...

    ReplyDelete
  5. huuuuu..kan bagos kalau semua macam tu ^^


    nak share kisah ni !

    ReplyDelete
  6. >>>Anisa Hang Tuah: yerp, yang tu yang sepatutnya.. :)


    >>>habsahharun: thanks.. :)


    >>>Nusyaz: jom.. aku pon dalam proses mendelete ni.. hehe..


    >>>Inani: yerp dear.. aku pon dlm proses mendelete ni.. nak remove2 tag..

    tu la, aku harap kalo dia tau aku share kisah ni, dia tak kesa.. hehe.. kagum betul aku nge Bara'a..



    >>>KUREKURE COMEL: hehe.. sy kagum ngan akak sbb patuh arahan suami.. :)
    InsyaAllah.. sy pon nak jadi camtu ble kawin nnti.. ngee.. ^^


    >>>JIJI YU: share la.. kisah apa? huhu.. nak tau gak.. :)


    >>>woot woot: share la utk kebaikan.. insyaAllah.. :)

    ReplyDelete
  7. part yang itu aku agak hormati mereka tapi part2 yang lain aku agak bosan.

    ReplyDelete
  8. saya buat private tapi rasa macam nak delete semua pulak

    ReplyDelete
  9. kan kte dpt blajar byk bnder bler bkawan dgn dorg..
    ak pun ad knal sorg dari Lubnan mcm2 cerita der kongsi

    ReplyDelete
  10. >>>Republic Aku: pompuan mmg macam2 ragam.. :)


    >>>A retarded kitty: ouh, sama la kita.. :)


    >>>Raji berkata: hey raji, thanks drop by! :)

    mmg pon, sbb tu bertuah kalo kita kwn ngan mcm2 org dr ngara luar.. mcm2 kita dpt, dr segi pemikiran n sebagainya..

    ReplyDelete
  11. "Don't upload it on facebook.."

    i totally agree with it.. x payah le kite nk letak gamba2 kite kat fb..x perlu..nice post nis.. ^_^

    ReplyDelete