Explore the blog
Sunday, March 20, 2011

Love in Hospital..


H for Hospital.. H for HSMZ.. & banyak lagi laa.. Aku bukan nak cite pasal alphabet H sebenarnya..


Hari ni boleh dikatakan setengah hari gak laa aku duk kat hospital besar Kota Bharu.. Bukan sebab aku sakit ke apa.. Tapi sebab teman adik aku, Amin. Dia kena tahan kat wad sebab ada infection kat usus kecil dia.. Doktor still tak dapat detect dia sakit apa.. Maybe side-effect daripada operation Appendix tahun lepas.. Hmm.. Dia nak dekat 3 minggu tak uk-uk disebabkan swollen illeum dekat dengan bahagian appendix.. Habis jadi keras belly dia..


Back to the story, aku teman dia sampai pukul 12am td.. Then, abah aku amik shift malam nie poolak.. Hehe... Kat hospital tadi, aku dapat macam2 pengalaman. Aku suka memerhati.. Aku rasa adik aku dapat penyakit yang agak misteri ni pon aku rasa cam risau gak.. Kat wad tu sume kanak2.. Ada yang sumbing, hernia (uluran), appendix & so on.. Ada baby boy yang kiut nie, umur 22 bulan dah kena sunat.. hmm...


Aku nie jenis tak boleh duk diam.. Aku suka interview orang:- kak2, makcik2 & even budak tu sendiri.. The sweetest moment aku rasa bila aku dapat kenal a cute guy.. He's a chinese.. Umur 12 tahun, skola SJK(C) Chung Hwa.. Memang teramat cute! Nama dia aku tak reti nak eja- Liou Xi Eh kot? Entah.. Dia memang tekun gila laa buat homeworks kat katil dia.. Budak cina memang camtu kot? Sakit2 pon masih rajin..


Aku memang kebosanan, so aku decide nak ajar adik aku something.. PHONETICS! hehe.. kebetulan aku baru je balik dari CLC, dengan beg tuisyen sekali aku angkut, terus teman Amin nie.. Belajar Phonetics nie kena laa pronounce.. Maybe budak cina tu agak annoyed kot dengan kebisingan kitorang, dia asyik pandang je kitorang.. Lastly, aku ajak dia datang kat katil Amin.. Kebetulan dia pon tengah keseorangan.. Dia pon pegi & guess what? Dia pon nak blaja sekali gak.. Terkulat2 laa aku nak ngaja dia tapi fun! Dia memang tekun gila. Lepas kakak dia datang, terus dia blah tapi still tengok kat kitorang & senyum.. Waah.. cair der.. Nasib baik budak..


Yang paling tak boleh lupa sekali, time dia nak tidur tu, dia tutup langsir.. Katil dia ngan Amin sebelah2 je.. Dia tengok kat kitorang & said: GOOD NIGHT! Ouh.. Cutenye.. Aku cakap kat Amin: Amin, angah je laa teman Amin eh esok & sampai Amin kuar? Amin said: Kenapa? Sebab dia ada ey? Takpela..


Haha.. amik ko! Kantoi sudaa.. Takde niat pon laa, ikhlas je nak jaga Amin. Lagipon, boleh isi masa since yang lain sume busy.. ^^


Btw, Amin, get well soon.. InsyaAllah.. setiap penyakit ada penawarnya.. Ni just sebahagian daripada ujianNya.. Shafakallah...

Whould you like to comment?

  1. nak belajar phonetics jugak la.. haha.. sistem pembelajaran kat malaysia yang serba kekurangan.. nak buat mcm mana kan.. semoga amin cepat sembuhhh

    ReplyDelete
  2. alahai..kalo sebelum ni mu oyak ko aku yang mu tok jatuh ati ko budok..loni budop umur 12 tahun pun mu nok..hurm...everything already change.

    ReplyDelete
  3. Hahaha gatal sumgoh saem aku nih..kua3 biasalah tuh, kita oram pompuan kan..kalu aku pon mesti cair jugop kot??? hehehe dop ah, gurau jew..hmmm semoga amin cepat sembuh, insyaAllah..mu kena la selalu doa utk dia, aku pon insyaAllah doakan utk adikmu.. :)

    ReplyDelete
  4. rajin ada maknanya tu...
    .....didoakan semoga cepat sembuh.

    ReplyDelete
  5. >>>Cekodok: jom blaja phonetics.. best..hehe.. takpe, ckgu2 sekarang makin kreatif, sistem p&p pon jadi lagi best.. :)

    thx 4 d wish.. insyaAllah cepat sembuh.. :)

    ReplyDelete
  6. >>>Inani: nope, aku just suka tengok dia je.. Not more than that.. Jgn laa misunderstood kak weh..hmm.. everything is just the same..

    ReplyDelete
  7. >>>Nusyaz: haha.. bukan smpai tahap nak laa weh.. he's just cute.. haha.. alaa po mu minat korean laa..

    InsyaAllah, semoga dia cepat recover.. pnyakit dia masih msteri.. thx 4 the doa ey? :)

    ReplyDelete
  8. >>>KM7: rajin ada makna? hehe.. mungkin? :)

    InsyaAllah, terima kasih atas ucapan :)

    ReplyDelete
  9. napa tak amik picnye...nak tgk jgk....hehehe...



    hope adik cepat sembuh ye....

    ReplyDelete
  10. hope adik kamoo cepat sembuh yea :)))

    ReplyDelete
  11. semoga amin cpt semboh..mesti mu rindu his talkativeness... :)

    ReplyDelete
  12. >>>mina: hehe.. takde kamera ar time tu.. fon pon ttggl dalam kete.. :)
    thanks..

    >>>nik rosmawati: indeed.. thanks yer :)


    >>>anne: dia sakit pon still talkative person smpai nurse called him the glamour n friendly one.. tapi time takleh tahan sakit, nak senyum pon susah...huhu

    thx btw.. :)

    ReplyDelete
  13. alolololo amin dah majok ngn akak die..ayooppp:P

    get well soon amin..aminn:) cantiknya nama..

    ReplyDelete
  14. nice entry chum.. x taw plak adek ko msuk hspital lg..smoge adek ko cpt sembuh.. btw interesting gak kisah dak cine tu..HAHA.. tajdid niat..kidding je...

    ReplyDelete