Explore the blog
Thursday, February 10, 2011

Asal usul Hansyirah Takezur..






Macam hikayat poolak.. Siap ada asal usul doe.. Ahaha.. :D

Takdela... Semua orang asyik tanya ada apa dengan cinta? Eh, silap, ada apa dengan Hansyirah Takezur ni? Apasal aku suka sangat guna nama ni? Ada yang cakap aku perasan nak guna nama Jepun.. Lantaklah korang nak pikir apa.. Yang penting, I like the name.. Bukan aku tak suka dengan nama aku yang tertera kat i.c. Tapi sebab terlampau suka la aku wat nama ni..

So, kembali kepada soalan.. What is Hansyirah Takezur actually? Well, ia bukanlah sejenis Unidentified Forbidden Object (U.F.O).. Nak cakap Unidentified Flying Object, aku bukannya boleh terbang pon.. ahaha.. ok, tak klaka.. =_="

Aku jawab je lah...

Hansyirah stand for my name.. Almaklumlah, nama anak-anak zaman atom ni ada banyak patah, termasuklah ambo.. Nama aku ada 2 patah iaitu:- Hanis & Syahirah, so aku combine jadi la Hansyirah..

Takezur poolak gabungan nama lovers.. Aishh, bukan nama sebarang lovers, aku pakwe pon takde.. haha.. Takezur tu exactly combination nama mak & ayah aku.. Nama mak: Rozita.. Nama ayah: Mohd Zulkefli.. So, lepas berhempas pulas pikir, jadilah Takezur..

Then, jadilah Hansyirah Takezur.. I like that! ^^
Only comercial name dalam dunia IT ni je la, aku guna nama tu..
kalau isi entry @ form pape, I still used my lovely, meaningful name.. ^^


Whould you like to comment?

  1. why not NISYA? haNIs SYAhirah.. nisya bunyi gilo2 gitu sikit.. baru syesyuaaii.. haha..

    ReplyDelete
  2. Rajin doh panggil as Nisya mse zmn budok2 dlu.. tp xlekat.. xsesuai etep.. agresif lajop zmn kanak2 mulo.. haha

    ReplyDelete
  3. owh.. mcm tu.. gabungan nama yang menarik.. hehe... kreatiff

    ReplyDelete
  4. >>>cekodok: trimas.. dah tau la kan asal usul Hansyitake tu..huhu

    ReplyDelete