Explore the blog
Monday, April 4, 2011

Fa Mulan bukan Mulan Jameela..



Know this movie? Aku tau cite lama.

Yerp, aku suka tengok cite nie. Even berkali2 aku tengok pon tak bosan. 1st time aku tengok masa aku skola rendah, umo bape tah time tu. But then, kat Disney channel pon still ada cite ni sometimes & I never get bored with it. I really adore with Mulan's character. Bukan Mulan Jameela ye.

Sape yang xtaw cite nie, boleh klik sini, tapi paham2 la, English tu sebab aku google je.

Yang bestnye Mulan ni, dia prefer tuk jadi warrior untuk gantikan tempat ayah dia (Fa Zhou). Ye la, kalo girls lain yang sebaya mesti prefer duk kat rumah, chillex2 kat c2. Siap nyamar jadi laki lagi yang bernama Ping. Tapi kantoi gak ngan Shan Yu. Masa mula2 masuk campsite, siap kena buli ngan kroni dia. Lastly, she manages. Aku suka video ni.. Dia bukan just jadi saviour untuk team yang pernah anggap dia black sheep, bukan just kebanggan famili dia tapi kebanggaan rakyat Cina gak.

OST lam cite ni pon quite inspiring.. Kalo suka boleh dengar..^^








Pendek kata, cite ni memang best la sebab boleh motivate & inspiring.
Jangan cakap korang tak tengok lagi.. cite lama nie.. huhu.. =='

Whould you like to comment?

  1. cite lama dah ni.. gua pon dah tak igt.. hehe

    ReplyDelete
  2. >>>Anisa Hang Tuah: saya pon suka gak lagu tu.. ada 2 version. satu lg yg christina aguillera nyanyi.. :)

    ReplyDelete
  3. >>>Cekodok: cite lama la yang best.. kena tengok semula la nmpaknya.. hehe..

    ReplyDelete
  4. suke sangat cite nie
    baru ulang tayang bulan lepas
    tak bosan pon

    ReplyDelete
  5. >>>aliarosli: memang pon.. sangat best.. :D

    ReplyDelete
  6. aku meme tok pernah tengok citer nih...btw, mu meme suko bendo2 yg inspiring cenggini

    ReplyDelete
  7. >>>Inani: try la tengok.. sure u will love it.. :)
    btw, bnda2 yg inspiring tu kadang2 perlu utk improve diri..

    ReplyDelete
  8. cerita ni mmg based on true story tapi ade yg ckp fakta tu dah di olah dgn byk dlm cerita ni

    ReplyDelete
  9. >>>eszol raar: mmg pon drpd true story.. tak silap, nama pompuan tu hao mulan. biasalah kalo fakta diolah, nk bagi cite nampak menarik..

    ReplyDelete
  10. >>>JIJI YU: tdo awal la ji.. esok skolah.. haha..

    ReplyDelete
  11. aku suka tgk cite nie...sbbnya.....yg paling lawak adalah naga tu.....naga yang banyak membantu..hehehe

    ReplyDelete
  12. best layan cereta ni...dulu2 la...

    ReplyDelete
  13. cerita ni mmg best...mina suka tgk gak...

    nak layan video tu...tgu rumah ek...

    ReplyDelete
  14. >>>Farhan Zulhusmi: nama naga tu mushu.. memang klako pon mushu tu.. ngee~

    >>>Republic Aku: kalo tengok sekarang pon still best.. :)

    >>>KUREKURE COMEL: hehe.. mmg pon, layan la katne2.. sy siap donlot lagi ost tu.. dgr kat fon.. :)

    ReplyDelete
  15. memang cerita yang inspiring...cuma tak imat cerita hero pompuan..heee...bias gender la pulak...

    ReplyDelete
  16. >>>Sham: bila lagi nak ada heroin pompuan dak? asyik laki je.. hehe

    ReplyDelete
  17. jom donlod....ke nk tlg..hihi..
    hai awak..mksih dtg umah kita

    ReplyDelete
  18. lama xtgk citer nie dh, hehe

    ReplyDelete
  19. >>>qasehraihan: jom.. hehe.. sama2..:)


    >>>kyle: memang pon.. approximately, cite ni dah 13 tahun berlalu..:)

    ReplyDelete
  20. wanita besi
    hati kental
    semangat perwira
    tak mudah mengalah

    realitinya wanita besi wujud di kalangan kita-kita

    ReplyDelete