Explore the blog
Saturday, March 26, 2011

Major Operation..



My mom & my Amin




Dah lama aku tinggalkan blog ni berhabuk tanpa join mana2 marathon kat blog2 yang lain sebab aku kena jaga adik aku, Amin Syahir.. As aku post sebelum ni, dia selalu sakit perut & usus dia membengkak.. Dan penyakit dia undetected sebab dah jadi kes baru kat hospital.. Dah 3 minggu dia tak pegi skola & 3 minggu jugak dia duk dalam wad..

But for today, dia akan menjalani major operation sebab ada tumor kecil kat usus.. Aku harap semuanya selamat.. Dia cukup tabah untuk pembedahan hari ni.. Sebelum2 ni aku tanya dia, " tak takut ke nak operate?" Dia cakap, ''dah biasa.."

I know this is the second time dia operate. Tapi pembedahan mula2 tu minor operation sebab appendix.. But this time is major operation.. Aku yang tak pernah operate pon takut.. Masa kat wad sebelum2 ni, dia boring and he asked to bring laptop to hospital.. Walaupun dia sakit tapi dia tak pernah tunjukkan kesakitan dia.. Dia memang tabah & siap google cari operating game.. Dia cari game yang bedah usus.. Because he curious to know how would it be...

He seems to look ok. But only he & ALLAH knows how he feels.. Kat wad pon dia boleh lagi beramah ngan nurse sampai wat lukisan mural ngan nurse praktikal. Tapi bila waktu tengah malam je, dia sakit sangat..

Hopefully, semuanya selamat.. Pukul 9 am dia akan masuk bilik bedah.. Aku tulis pasal ni beberapa minit sebelum dia masuk wad bedah.. Aku & family just bertawakkal kat Allah. Kitorang hanya mampu doa & semayang hajat je.. Allah yang tentukan semuanya.. Biiznillah, InsyaAllah semuanya selamat





Whould you like to comment?

  1. i/allah . xdop gapo2 . akn selamat :)

    ReplyDelete
  2. insyaALLAH..selamat la tu..syafahullah..

    ReplyDelete
  3. comel amin....

    insyaallah semuanya selamat....
    bagus amin.....sgt tabah...

    ReplyDelete
  4. Thanks all for the wish.. alhamdulillah dia dah selamat keluar wad bedah...

    ReplyDelete
  5. aku sentiasa doakan dia selamat. huhu. semoga Allah sembuhkan dia. amin..

    ReplyDelete
  6. insyaAllah... harap semuanya lancar... :>

    ReplyDelete
  7. dear,hows the result?oki tak operation tuh n hows amin?

    saya doakan segalanya baik2 aje..amin

    ReplyDelete
  8. InsyaAllah selamat..hmmm mu keno jdi doktor nih, hanis..hahaha ok2, adik mu selamat punya..amiin

    ReplyDelete
  9. trimas all...

    >>>alexa yussida: yerp, result nye kat following post... trimas bbnyak 4 the doa.. :)

    ReplyDelete