Explore the blog
Sunday, February 27, 2011

Kembar-kembarku..

Aku ada kembar 7 sebab tu aku ada di mana2.. haha


"Eh, muka awak sama la macam muka senior saya..."

"Em, awak skola mana ey dulu? Rasa cam penah jumpa je.."

"Eh, muka awak cam muka best student kat skola saya..."

"Kita kenal ke? Macam familiar je??"

n etc....



Reaksi aku?

"Owh, ye ke?? (senyum kambing..) hehe.."
Yang part orang cakap cam best student kat skola dia tu aku senyum lebar je la.. Bile la taw nak dapat title tu, dalam mimpi pon tak pernah lagi setakat nie..


Rupa2nya ramai ey kembar aku atas dunia nie.. haha.. Ikut la sape2 yang aku jumpa dia first time & banyak kali pon, mesti ada yang cakap camtuh.. Setau aku, aku ada sorang je kembar, tapi aku pernah jadi kawan ngan dia masa dalam belly mak aku je la.. Sebaik sahaja dilahirkan ke dunia yang fana' ni, tinggal aku sorang je.. (serious nie..).. I once had twin tapi dia gugur.. Mungkin dia dah berjanji ngan Allah s.w.t, untuk tak jalani hidup kat fasa sekarang... hmmm...
*
*
*
*
*

Berbalik kat topik tadi, mesti ramai gak yang pernah lalui situasi yang sama kan? Am I right.. Yeah.. Jangan segan & malu laa kalau diorang cakap camtu.. Lebih2 lagi kalau orang yang dibandingkan ngan kita tak berapa lawa.. Mesti ada orang cakap, "Eleh, muka aku punya laa macam Siti Nurhaliza, dia cakap Si Esah tuu macam aku.." Tapi, kalau ada orang cakap, "Eh, muka you macam Lisa Surihani laa..." Senyum tuu bukan main. Hailaaa...

Asal dibandingkan ngan orang cun, cantik je mula la nak perasan, tapi kalau dibandingkan dengan yang tak berapa lawa mula laa nak bagi alasan. Tu laa manusia.. Cantik tuu macam dah jadi istilah wajib dalam kamus hidup kita.. Padahal, benda tu subjektif.. Sape yang bagi kecantikan? Allah jugak kan? Aiseh, bersyukur je laa dengan apa yang ada.. Bukan ke Allah tu cantik & suka kat kecantikan. Sebab tu dia cipta kita sebaik rupa. :)

Kita semua lawa je sebenarnya.. Janganlah muka dah tahap Miss Universe, dah nak riya', yang biasa2 je nak rendah diri bukan main.. Benda tu tak penting pon sebenarnya. Apa yang penting adalah tahap keimanan kita di sisi Allah.. Hurm.. ala2 motivater laa poolak.. Takpelah sebab kita kena sampaikan jugak walaupun satu ayat.. Okiedokie.. Lastly, Bersyukurlah dengan apa yang kita ada.. Setiap orang masing2 ada kelemahan & kelebihan sendiri..


Thanks sebab sudi luangkan masa ^^

Whould you like to comment?

  1. Bestkan kalau kita kembar....leh tdo sama2..mkn sama2 n paling best cari jodoh sama2...hehe

    ReplyDelete
  2. >>>teratai: hehe... memang pon.. boleh wat macam2 benda sama2.. ^^

    ReplyDelete
  3. ahahaha...mmg ko nak ade kembar eh

    ReplyDelete
  4. hehehe...sama la dgn mina....
    muka familiar...nk buat cmne...

    dh kat dunia ni kan ada 7 org muka sama kn....hehehehe...


    psl kecantikan...setiap ada kelebihan n kekurangan...

    maybe org tu cantik tp perangainye.....ehem..ehem...
    begitu jg sebaliknya..

    so sokong tuan blog...terima seadanya...dan bersederhana dlm semua perkara...hihihi...



    p/s:salam perkenalan...

    ReplyDelete
  5. >>>jiji yuyu: hanyalah impian semata2.. tapi tak tercapai dah.. nak wat cane..hehe


    >>>mina: memang pon, famous gak kalo muka sama.. orang asyik tengok lama2..aish.. hehe..
    yep, bsederhana je lg okey n tulah yg lebih dituntut sbnarnya.. ^^

    ReplyDelete
  6. kalau bole saya nak anak kembar..kekkee berangan:) jiran kat umh anak die kembar..comel..geramm

    ReplyDelete
  7. >>>takpe.. angan2 kalo jd knyataan pon best jugak ^^
    wohoo.. best nye.. skali bersalin je kuar dua.. mesti meriah rumah dia :)

    ReplyDelete
  8. Iqa rasa ,, kalau kak ngah ada kembar,,, Iqa mesti dia lebih cantik daripada angah :P

    ReplyDelete