Explore the blog
Wednesday, February 16, 2011

Katakan kita cinta......



Ye ye.. aku taw Valentine's Day da berlalu 2 hari lepas & Maulidur Rasul baru je semalam semua umat Islam sambut..

Valentine's Day- menatam gapo la ni...? ish3.. Bagi aku takde yg spesel pon pasal hari ni.. Kalo non-Muslim sambut, kita xpayah la sambut.. Kita as Muslim, bukannya ada sambutan camni. Hari Kasih Sayang? Hari2 kita berkasih sayang ngan family, sahabat2.. Aish, kne ada tarikh spesel gak ke..? Ada ke yg xtaw pasal sejarah Valentine ni? Aku rasa majoriti tau.. Kalo xtaw, klik sini.. Then, bagi yang berkapel2 kat luar tu, ada ke beza sambut Valentine ngan tak sambut? Rasa cam sama je.. Ahaha, ok aku tiru ayat woot woot.. tertarik ngan post dia haritu (klik sini.)
As conclusion, Rasulullah s.a.w bersabda; "Janganlah kamu meniru sesuatu kaum (agama), maka dia termasuk kaum (agama) itu.." Bukan just sambutan Valentine je ye, sambutan lain pon takleh jugak. Pakaian & sewaktu dengannya pon takleh ye..

Maulidur Rasul- hari Keputeraan Rasulullah s.a.w. Kena sebut taw Sallallahu `Alaihi Wassalam ye..^^ Ok good..:)


Ramai je Muslim sambut Maulidur Rasul. Kat Malaysia ni, ada yang buat perarakan la.. Perarakan tu tak perlu pon sebenarnya.. Cukup sekadar, kita bersalawat, melakukan sunnah2 Nabi, meneruskan dakwah Islamiyah, menjadi umat yang bertamadun, meningkatkan rasa cinta kita terhadapnya & so on.. Yang paling utama, cinta kita kepada Allah & Rasul mestilah mengatasi cinta sesama manusia. Kita sebenarnya jadi umat yang paling bertuah. Nape? Cuba bayangkan, kita tak pernah tengok pon Rasulullah s.a.w, tapi kita sayang kat baginda. Itulah sabda baginda dulu kepada sahabat-sahabatnya dulu. Tengok tu, bertuah kan kita? Tapi asal la ada yang hina dia? Kutuk & macam2 lagi la... Adeh.. Janganlah takat mengaku sayang & cinta terhadap baginda, tapi kita ignore je those idiots yang hina dia. Kita kenalah pertahankan dia, ikut sunnah2nya. Berselawat kepadanya & yang paling penting sekali, kita kena teruskan perjuangan dia.

Ok, panjang lebar dah aku berkata-kata, so sekarang apa kata kita luangkan masa dalam 7 minit lebih untuk hayati video ni.. This is really touching one.. hayati setiap kata2 ni.. Semoga dengan menonton video ni, kita dapat tingkatkan kasih sayang kita terhadapnya & bermuhasabah diri kita. :)







Whould you like to comment?

  1. http://juicyjunkieswardrobe.blogspot.com/
    do check out our blog and follow us, tq :)

    ReplyDelete
  2. Ye.betul tu betul sgt!

    Semoga kita live as good muslim dan di kurniakan suami dan anak2 yg soleh dan solehah.Amin.

    ReplyDelete