Explore the blog
Wednesday, December 16, 2009

Kepuasan yang memakan diri..

Manusia semakin kejam an??
Walaupun bukannya semua tapi mesti ada..
Kenapa perkara ni mesti berlaku??
I'm completely puzzle whenever think about this..
Maybe..sebab tamakkan harta, kepuasan yang ingin dikecapi tanpa memerlukan masa yang panjang dan sebagai jalan mudah untuk hidup. I think laa..

Sebenarnya, aku post pasal ni sebab mse tgh on9.. (actually mse tu tgh update blog..)..
I was alone at the living room..
Suddenly, I heard tombol pintu seperti dipulas oleh orang dari sebelah luar..
Dengan tak semena-mena aku pun terus lari kejut adik aku (his appearance membuatkan aku sometimes menganggapnya macam abang aku..huhu).
I very scared.. tula aku pun satu.. dah tau malam, tdo je la (it's my fault too)...hehe
Alhamdulillah xde pape yang berlaku. Aku takut kalau kejadian pecah rumah berlaku lagi..


Situasi ni often berlaku kalau someone menyimpan dendam @ dengki ngn kita..
SANTAU..
Bukan nak cite pasal movie SANTAU tu tapi pasal kekejaman manusia..huhu



Santau ni perkara yang syirik ah.. But I don't get it kenapa sesetengah orang sanggup wat benda ni walaupun dah tau secara terang-terangan yang benda ni SYIRIK..
kalau dah fikir kan nak kaya, xde dah nak fikir sal baik buruk aktiviti tu..

I don't used to explain further about this.
Banyak lagi sebenarnya kekejaman yang berlaku dalam dunia ni.
Semua orang tau pasal ni..
Just nak melahirkan segala persoalan yang ada dalam minda separa sedar ni..
(ye ke??
pakai tulis je ni..huhu)

Whatever it is, kalau nakkan kepuasan.. apa salahnya kalu kita berusaha..
Buangkan sifat 'mazmumah'.. Practice to live in 'mahmudah' way..
Gunakanlah akal dengan sebaiknya untuk berfikir..

Would you like to comment?