Explore the blog
Monday, December 21, 2009

Aku Chef?


"Angah..masak.."

"Masak apa??"

"Alaa...masak je la nasi goreng tu..."


tak pun......


"Angah...lapar la..."

"Gi la kedai...."

"Malas la... tolong masakkan boleh... masak je la apa2.."


kadang2...


"Iqa, jom masak..."

"Jom!"


Maka, bermulalah operasi blend bawang, amik kuali, buka tutup peti ais and so on.. Tatkala demikian, berasaplah dapur.. Tapi tak siap masak lagi, adalah yang men'grab' seraya berkata : Dahla, masak dah tu.. orang lapar dah ni..


Sesi makan:-

"Angah, nape tawar je?"

"Makan je la, tadi lapar sangat.. huhu"


Tapi, masih ada yang sayangkanku <---my beloved mum...

Ibu cakap, masakan aku quite okey.. tapi kurang lauk..tak tawar pon, okey je..
Maka, kembang kuncup la nostril aku ni.. Heartbeat aku pun increase slightly..
tula komen yang aku nak dengar....hehe
(ceh, masak untuk dapatkan pujian..0_o)


Cooking is really fun. Aku pun tak tau sejak bila aku suka memasak. At first, I thought masak ni susah.. Rupa2nya, okeyla.. not very tough..


So, to the girls over there, blaja2 la masak.. Bez au..

p/s: gamba sajian makanan tu just copy je, nak jadi sehebat tu?? nanti lowh..

Would you like to comment?